Det är lättare att göra en förändring om man har mål att sikta mot. Jag har gjort det förut men nu är det skillnad. Tidigare har det framförallt varit för att jag vill vara snygg och självsäker, kunna "få en snygging". Men nu är jag så lycklig i mitt förhållande. Nej nu är det framförallt för att jag helt enkelt inte kan knäppa nästan alla mina byxor. Det är ångest laddat att välja kläder på morgonen för inget sitter speciellt bra, skjortorna går inte att knäppa osv. Och så kan jag ju inte ha det! Sen skulle min kropp må bra av att vara tränad och mina knän som gör ont mår mycket bättre om jag är lättare. Jag har även varit deprimerad och nedstämd under hösten, jag vet att det brukar vara bättre när jag tränar kontinuerligt och släpper loss endorfiner. 

MÅL
Kunna ha de svarta kostym byxorna igen.
Kunna ha de ljusblå jeansen från Swe rock
Kunna ha den rosa rutiga skjortan igen.
Kunna knäppa de svarta hm shortsen. 
Kunna ha de svarta "glansiga" jeansen igen.
Kunna ha de svarta jeansen igen.
Kunna ha cheap Monday jeansen.
Kunna ha mjukisarna från new yorker.
Kunna ha byxdressen i jeans. 
Kunna springa en mil.

Okej som sagt mycket kläder som inte passar. Men känns bättre att ha det som mål än att gå ner tio kilo eller dylikt. Sen är en gammal dröm att jag ska fixa att springa milen. Undra om inte 2016 är året då jag gör det? Tanken är väl att jag stryker när jag fixat en av målen. 

Det här känns bra, jag ser fram emot detta. För som tidigare sagt, såhär kan jag inte ha det. Imorgon börjar jag! 



Mål

Kommentera
Det är lättare att göra en förändring om man har mål att sikta mot. Jag har gjort det förut men nu är det skillnad. Tidigare har det framförallt varit för att jag vill vara snygg och självsäker, kunna "få en snygging". Men nu är jag så lycklig i mitt förhållande. Nej nu är det framförallt för att jag helt enkelt inte kan knäppa nästan alla mina byxor. Det är ångest laddat att välja kläder på morgonen för inget sitter speciellt bra, skjortorna går inte att knäppa osv. Och så kan jag ju inte ha det! Sen skulle min kropp må bra av att vara tränad och mina knän som gör ont mår mycket bättre om jag är lättare. Jag har även varit deprimerad och nedstämd under hösten, jag vet att det brukar vara bättre när jag tränar kontinuerligt och släpper loss endorfiner. 

MÅL
Kunna ha de svarta kostym byxorna igen.
Kunna ha de ljusblå jeansen från Swe rock
Kunna ha den rosa rutiga skjortan igen.
Kunna knäppa de svarta hm shortsen. 
Kunna ha de svarta "glansiga" jeansen igen.
Kunna ha de svarta jeansen igen.
Kunna ha cheap Monday jeansen.
Kunna ha mjukisarna från new yorker.
Kunna ha byxdressen i jeans. 
Kunna springa en mil.

Okej som sagt mycket kläder som inte passar. Men känns bättre att ha det som mål än att gå ner tio kilo eller dylikt. Sen är en gammal dröm att jag ska fixa att springa milen. Undra om inte 2016 är året då jag gör det? Tanken är väl att jag stryker när jag fixat en av målen. 

Det här känns bra, jag ser fram emot detta. För som tidigare sagt, såhär kan jag inte ha det. Imorgon börjar jag! 



Avslutar januari med en riktig brakfest och en ordentlig feber förkylning. Känslan just nu, bakis och skakis. Men imorgon är det februari och då kör vi. Vi får se när de hör av sig ifrån actic och provträningen. Är iaf för sjuk för att träna i dagsläget. 

Tänkte börja med några små förändringar i vardagen. Så denna vecka :
* Inga mjuka mackor till mellis.
* Hoppa mackan vid lunchen, ingen knäckis          efter maten.
* Gröt till frukost. 

Jag är ju egentligen en gröttjej men har liksom inte ätit det på länge. Jag älskade ju min morgongröt förut, så dumt att sluta med den.

Bakis och skakis

Kommentera
Avslutar januari med en riktig brakfest och en ordentlig feber förkylning. Känslan just nu, bakis och skakis. Men imorgon är det februari och då kör vi. Vi får se när de hör av sig ifrån actic och provträningen. Är iaf för sjuk för att träna i dagsläget. 

Tänkte börja med några små förändringar i vardagen. Så denna vecka :
* Inga mjuka mackor till mellis.
* Hoppa mackan vid lunchen, ingen knäckis          efter maten.
* Gröt till frukost. 

Jag är ju egentligen en gröttjej men har liksom inte ätit det på länge. Jag älskade ju min morgongröt förut, så dumt att sluta med den.

Nu är det dags att fokusera på hälsan och välmåendet. Januari är på sin sluttamp och februari står och knackar på dörren. En månad som bland annat bjuder på en alkohol fri tid. Februari blir min vita månad detta år. Då passar det även bra att komma igång med träningen igen. Har haft svårt att komma igång med träningen, kom igång i slutet på hösten, men efter min operation har jag inte egentligen kommit igång med träningen. Jag har en tanke om att provträna på actic vid haga badet och använda friskvårds pengarna till ett årskort där. Men är inte helt hundra men lutar åt det. Fördelar:
  • Inte så långt från hemmet, ca 10-15 min med cykel.
  • Påväg hem ifrån jobbet.
  • Både pass och gym, även simning.
  • Mycket olika pass.
Nackdelar:
  • Föräldrar som tränar där.
  • Onödiga pengar om man inte utnyttjar, då det är bindningstid.
  • Fullbokat på flera pass om man tittar på hemsidan, måste boka tidigt.
  • Mycket pengar, 3828 -1000 = 2828 kr på ett år. 
Jag tänker att jag fyller i en intresse anmälan och går iväg och provtränar. Om det är bra så tecknar jag. Med de 1000 kr i friskvårdsbidrag blir det drygt 236 kr i månaden, det är ju överkommligt. Det innebär minst 8 träningspass i månaden för att jag ska tjäna in mitt kort.
 
Annars har jagb precis dragit på mig en förkylning, mår lite sisådär men ingen feber utan jobbar som vanligt och hoppas på att det går över. 
 
Nu blir 2016 ett bra år, kom igen Karro!

Kom igen Karro

Allmänt Kommentera
Nu är det dags att fokusera på hälsan och välmåendet. Januari är på sin sluttamp och februari står och knackar på dörren. En månad som bland annat bjuder på en alkohol fri tid. Februari blir min vita månad detta år. Då passar det även bra att komma igång med träningen igen. Har haft svårt att komma igång med träningen, kom igång i slutet på hösten, men efter min operation har jag inte egentligen kommit igång med träningen. Jag har en tanke om att provträna på actic vid haga badet och använda friskvårds pengarna till ett årskort där. Men är inte helt hundra men lutar åt det. Fördelar:
  • Inte så långt från hemmet, ca 10-15 min med cykel.
  • Påväg hem ifrån jobbet.
  • Både pass och gym, även simning.
  • Mycket olika pass.
Nackdelar:
  • Föräldrar som tränar där.
  • Onödiga pengar om man inte utnyttjar, då det är bindningstid.
  • Fullbokat på flera pass om man tittar på hemsidan, måste boka tidigt.
  • Mycket pengar, 3828 -1000 = 2828 kr på ett år. 
Jag tänker att jag fyller i en intresse anmälan och går iväg och provtränar. Om det är bra så tecknar jag. Med de 1000 kr i friskvårdsbidrag blir det drygt 236 kr i månaden, det är ju överkommligt. Det innebär minst 8 träningspass i månaden för att jag ska tjäna in mitt kort.
 
Annars har jagb precis dragit på mig en förkylning, mår lite sisådär men ingen feber utan jobbar som vanligt och hoppas på att det går över. 
 
Nu blir 2016 ett bra år, kom igen Karro!