Kom igen Karro

Kommentera
Nu är det dags att fokusera på hälsan och välmåendet. Januari är på sin sluttamp och februari står och knackar på dörren. En månad som bland annat bjuder på en alkohol fri tid. Februari blir min vita månad detta år. Då passar det även bra att komma igång med träningen igen. Har haft svårt att komma igång med träningen, kom igång i slutet på hösten, men efter min operation har jag inte egentligen kommit igång med träningen. Jag har en tanke om att provträna på actic vid haga badet och använda friskvårds pengarna till ett årskort där. Men är inte helt hundra men lutar åt det. Fördelar:
  • Inte så långt från hemmet, ca 10-15 min med cykel.
  • Påväg hem ifrån jobbet.
  • Både pass och gym, även simning.
  • Mycket olika pass.
Nackdelar:
  • Föräldrar som tränar där.
  • Onödiga pengar om man inte utnyttjar, då det är bindningstid.
  • Fullbokat på flera pass om man tittar på hemsidan, måste boka tidigt.
  • Mycket pengar, 3828 -1000 = 2828 kr på ett år. 
Jag tänker att jag fyller i en intresse anmälan och går iväg och provtränar. Om det är bra så tecknar jag. Med de 1000 kr i friskvårdsbidrag blir det drygt 236 kr i månaden, det är ju överkommligt. Det innebär minst 8 träningspass i månaden för att jag ska tjäna in mitt kort.
 
Annars har jagb precis dragit på mig en förkylning, mår lite sisådär men ingen feber utan jobbar som vanligt och hoppas på att det går över. 
 
Nu blir 2016 ett bra år, kom igen Karro!