Sista passet innan vårruset

Kommentera
Idag körde jag det sista Löppasset innan vårruset. Bestämde mig för att köra 5km så att jag har en 5:a i kroppen innan loppet. Körde intervaller och fick lite ont i höger skinka, så gick nästan hela sista km. Var ordentligt trött och ville inte skada mig innan onsdag. Men gick i mål på 36.44 min. Ett person bästa!  Har inte sprungit 5 km sen förra sommaren och då på 38,20 min. Så antagligen har jag fått lite kondis iaf. 

På onsdag får det gå på bara vilja, haha! Tur att Karin ska med, hon får dra mig runt. 

På gymmet övrigt så körde jag inte så mycket, var 5 km som var huvudfokus.  Körde lite triceps drag, rygglyft från ställning, 100 situps på pilatesboll, en tabata intervall med plankan, benlyft, planka till hand ner till underarmar och Mountain climber, sammanlagt 4 min


Annars har det periodiska fastandet gått bra idag, åt inger efter 18.00 igår och inte förens 9.30 idag.  Och ikväll hade jag ätit klart innan 19.30 :) så hoppas på en bra dag imorgon, fast jag öppnar och det kan bli tufft.