Träningen rullar på

Kommentera

Idag gymmade jag efter jobbet, även fast att jag var helt slut så styrde jag cykeln till gymmet. Klapp på axeln! Jag körde först 22 minuter crosstrainer, det var tungt och svårt att motivera mig. Men jag gjorde klart det förvalda programmet. Sen körde jag ett pass med fokus på ben och lite mage. Det blev ett bra pass med blandat lätta vikter många reps och tunga vikter få reps. Inte ett så högt tempo utan ett mys tempo, dock effektivt i utförandet av övningarna. Sen avslutade jag med mina trötta ben genom att cykla en timma. Så stolt, för det var riktigt trötta ben på slutet. Men jag hade telefonen som underhöll mig genom hela timmen och vips var den gjord. Hoppas att det ska få fart på fettförbränningen och att vågen visar minus på torsdag. 


Annars var helgen helt okej, åt pizza i söndags men höll mig inom budgeten på lördagen. Tränade även i lördags, joggade ett pass och körde mage samt avslutade med cykel. Jag gick först 500 meter sen joggade jag 2 km och sen gick jag 2,5 km. Så allt som allt 5km. Joggandet blev på 12,42 så 6,21 per km. Vilket jag är nöjd över. Måste dock fortsätta utmana mig med löpning för att orka 5km i sträck.